Tehnologija autonomne vožnje dozvoljava prepuštanje čina vožnje samom automobilu, kada okolnosti to dopuštaju. To znači da će vozač moći da planira vožnju, tako što će moći da kombinuje autonomnu i aktivnu vožnju, pa će moći da tokom vožnje čita novine, razgovara telefonom ili radi na tabletu.
Kompanija Volvo automobili pokrenula je jedinstven projekt u svijetu sa samovozećim automobilima na javnim putevima, koji će početi naredne godine, a prvi automobili na putevima Geteborga se očekuju 2017. godine.
Kako je najavljeno, ta kompanija će imati vodeću ulogu u prvom svjetskom pilot projektu autonomne vožnje, u kojem će se čak 100 samovozećih automobila svakodnevno kretati javnim putevima švedskog grada Geteborga.
Pilot projekat, koji podržava Vlada Švedske, uključuje samovozeće automobile koji će koristiti oko 50 kilometara odabranih puteva u i oko Geteborga - tipične ulice za svakodnevnu vožnju i autoputeve na kojima su gužve česte, najavio je predsjednik grupacije Volvo automobili Hakan Samuelsson.
Tehnologija autonomne vožnje dozvoljava prepuštanje čina vožnje samom automobilu, kada okolnosti to dopuštaju, naveo je on.
To znači da će vozač moći da planira vožnju, tako što će moći da kombinuje autonomnu i aktivnu vožnju, pa će moći da tokom vožnje čita novine, razgovara telefonom ili radi na tabletu.
Cilj je da se stvori automobil, koji može samostalno da se izbori sa svim uslovima u saobraćaju, uključujući i napuštanje saobraćajnog toka u slučaju da vozač nije sposoban za vožnju, rekao je tehnički stručnjak Erik Coelingh.
Projekat uključuje i potpuno automatizovano parkiranje. Sistem autonomnog parkiranja omogućava da automobil sam pronađe odgovarajuće parkirno mjesto, a vozaču da izađe iz automobila već na ulazu ispred parkirališta, prenosi Tanjug.
Projekat će se fokusirati na socijalne i ekonomske prednosti takvih vozila, poboljšanjem efikasnosti saobraćaja i unapređenjem bezbjednosti na putu, infrastrukturne zahtjeve za autonomnu vožnju, tipične situacije u saobraćaju i uvjerenost kupaca u autonomne automobile.
Pažnja će biti posvećena i tome kako drugi učesnici u saobraćaju komuniciraju sa samovozećim automobilima.
(goBiH.ba/Fena)