Tokom vikenda 10.-12. novembra u hotelu Adria u Neumu, održan je seminar za učenike srednjih škola na temu "Vršnjačko nasilje i prevencija zloupotrebe droge, alkohola, igara na sreću i koce - MODUL 2" gdje su učenici i članovi Vijeća učenika Srednje škole Stolac imali priliku da pobliže čuju o temi od stručnjaka u svojim branšama u organizaciji Udruženja VIR Stolac
Radionica je namijenjena za stručno usavršavanje učenika iz oblasti vršnjačkog nasilja i prepoznavanje istog u školama, ovisnosti o drogama, alkoholu, igrama na sreći i kocki. Ukupan broj učesnika prijavljenih na ovu radionicu je bilo 18 ( osamnaest ), i to učenici prvih i drugih razreda. Ukupan broj predavača angažovanih na ovim radionicama je bio 6 ( šest ) i svi su stručnjaci u svojim brašama, a sve s ciljem kako bi učenici dobili informacije iz prve ruke.
Učenici su u popodnevnim satima došli u Neum, nakon čega su smješteni i raspoređeni po sobama u hotel Adria. Nakon što su se smjetili prva sesija je bila zakazana za 19: 00 sati, a u prvoj sesiji učesnici radionice su upoznati sa planom i programom radionice u naredna dva dana, imenima predavača i iz koje struke dolaze. Anes Hadžiomerović je ukratko predstavio Udruženje Vir iz Stoca koje je ujedno i organizator radionice, koja je pod pokroviteljstvom Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke Bosne i Hercegovine. Večera je bila predviđena u 20:00 u trajanju od sat vremena. U 21:00 je počela druga sesija gdje su se učesnici malo bolje upoznali te je traženo od istih da podjele sa organizatorm očekivanja od seminara.
Prvo predavanjem predstavio je mr.sci.Zlatko Hadžiomerović, Predsjednik komisije za obrazovanje u HNK-a i član Skupštine HNK-a. On je kroz svoju interaktivnu prezentaciju učenicima govorio o štetnostima konzumiranja alkohola, stanjima alkoholizma, kao i o posljedicama koje skoro pa uvijek kobno završavaju, kako za pojedinca tako i za porodicu koja se sa problemom ovim susreće.
Naredno predavanje je bilo od strane inspektora Državne agencije za istragu i zaštitu - SIPA mr.sc.Semira Šarića na temu "Kriminoloski aspekti devijantnih ponasanja sa osvrtom na trenutno stanje u BiH". Inspektor je učenicima sa aspekta policije govorio o vršnjačkom nasilju. Prvo je učesnicima govorio o teorijama kao i o psihološkim profilima nasilnika, govorio je o karakteristikama nasilnika i karakteristikama žrtve, posljedicama nasilja. Dosta je učesnicima slikovito govorio o primjerima i slučajevima iz prakse. Što je bilo odlično da se sa dva aspekta govori o vršnjačkom nasilju.
Nakon ova dva predavanja napravljena je pauza a ujedno je bio i uvod u detaljniju radinicu na temu vršnjačkog nasilje. Nakon pauze usljedilo je predavanje na temu vršnjačkog nasilja i načini prevencije istog, a koje je pripremio Razić Huso, profesor pedagogije koji ovu temu prati i izučava posljednjih godina. Sesija je bila interaktivna i učenici su dosta učestvovali u samom predavanju sa svojim prijedlozima, navodeći primjere i sugestije. Budući da se u Hercegovačko – neretvanskom kantonu u svim osnovnim i srednjim školama primjenjuje Pravilnik prevencije vršnjačkog nasilja 0% tolerancije na nasilje u školama upravo je iz tog Priručnika i predstavljena učenicima definicija nasilja kao i sami oblici vršnjačkog nasilja. „Nasiljem među djecom i mladima smatra se svako namjerno fizičko ili psihičko nasilno ponašanje usmjereno prema djeci i mladima od strane njihovih vršnjaka. Vršnjačko nasilje često uključuje ponavljanje istog obrasca i održava neravnopravan odnos snaga (jači protiv slabijih ili grupa protiv pojedinaca). Posljedice takvog ponašanja su ugrožavanje zdravlja, razvoja i dostojanstva ličnosti žrtve.“ Namjerno uzrokovani fizički napad u bilo kojem obliku, primjerice udaranje, guranje,gađanje, šamaranje, čupanje, zaključavanje, napad različitim predmetima, pljuvanje i slično bez obzira da li je kod napadnutog djeteta nastupila tjelesna povreda. Psihičko i emocionalno nasilje prouzročeno ponavljanim ili trajnim negativnim postupcima od strane jednog djeteta ili više djece. Seksualno nasilje podrazumijeva svaki vid verbalnog, gestovnog ili fizičkog kontakta seksualnim sadržajem, sa ciljem uznemiravanja i namjernog nanošenja fizičke ili duševne boli i sramote djetetu ili mladima. Ono predstavlja najgoru vrstu demonstracije moći. Nasilje putem zloupotrebe informacijskih tehnologija se odnosi na vrijeđanje, uznemiravanje, slanje prijetećih i uvredljivih poruka, lažno predstavljanje, podsticanje na mržnju i nasilje, navođenje žrtve da iznosi lične podatke, otkrivanje porodičnih prilika, snimanje i nedopušteno objavljivanje sadržaja na društvenim mrežama.“
Profesorica Maida Haznadarević je imala interaktivne radinice sa učenicima s ciljem suočavanja sa stresom i stresnim situacijama, potom podizanja samopouzdanja kod učenika kroz kraće interaktivne radinice te pronalazeći zajedničko rješenje za određenu problemsku situaciju. Učenici su aktivno učestvovali u radionici. Ovakvim pristupom bi se svakodnevno trebalo u školama raditi s učenicima, pogotovo kod učenika srednjoškolskog uzrasta, zbog podizanja samopouzdanja kod učenika i ohrabrivanja u aktivnostima, a da se lakše nose sa stresom i stresnim situacijama.
Predavanje na temu „Igara na sreću i kockanje“ je predstavio profesor Almir Terko. Profesor Terko je u predavanju od sat vremena definisao vrste igara na sreću i kockanja, predstavio učenicima način na koji igre na sreću funkcionišu, dotakao se svakako pedagogije slobodnog vremena i nedostatak omladinskog angažmana, sportskih aktivnosti. Upoznao je i učenike sa svim nedostacima istih kao i o kobnim posljedicama ove moderne pošasti po mlade ljude. Apeloavao je na učesnike da se mane igara na sreću, da vjeruju samo u pošten rad, svoju porodicu i sportske aktivnosti kako bi se slobodno vrijeme na adekvatan način koristilo i živjelo zdravijim stilovima.
Predavanje na temu „Ovisnosti o drogama“ koju je predstavio pedagog škole Razić Huso. On je učenicima objasnio proces postanka ovisnikom. Učenicima je govorio o vrstama droga, kako nastaju, kako se distribuiraju, koje dejstvo imaju u početku i kako to kobno završava. Potom su učenici mogli uzeti brošuru / priručnik „Droga,kraj slobode!“ koja je pored deskripcije droga bile popraćene i fotografijama.
Nakon svih radinica i predavanja učenici su imali zadatak da kroz gtupni oblik rada predstave strategiju prevencije djelovanja protiv pomenutih pošasti. Bili su podjeljeni u četiri grupe i strateški su razvijeli plan prevencije.
Nakon edukacije svi učesnici bi dobili zadatak da sumiraju radionicu u prezentaciju, te istu predstave Vijeću učenika svoje škole, a potom da se realizuju ideje koje su realne i u učeničkoj moći unutar škola.
(goBiH.ba)